København, del 1

I september i fjor dro jeg og Paul på dagstur til København. Siden jeg ikke hadde noen blogg å dele turen på da, tenkte jeg at jeg kunne gjøre det nå!

(Vurderer også å etterhvert ta noen tilbakeblikk på andre reiser jeg har hatt, høres det bra ut?)

Vi sto opp tidlig på lørdagen, og etter en tur innom Star Sushi for å handle middag til senere(har dere sett prisene på restaurantene på danskebåten? syyykt!) var vi på båten. Vi dro opp på dekk for å si ‘ses snart!’ til Oslo, og knipset like godt litt bilder av hverandre. Men det var ikke så lett med den vinden…

In september last year Paul and I went for a day trip to Copenhagen. Since I didn’t have a blog to share the adventure on then, I thought I could do it now! (I’m also considering sharing some memories from my other travels, does that sound nice?) We got up early in Saturday, and after visiting our favorite sushi shop to by some dinner for later (the prices on the ferry are crazy!) we went to the ferry. We went up to the deck to say ‘see you soon!’ to Oslo, and ended up taking some pictures of ourself too. Not that easy with the wind though..

IMG_2077IMG_2078IMG_2083IMG_2093

Turen over vannet var veldig gøy. Viser seg at etter at jeg ble syk er jeg blitt veldig følsom og det skal lite til for at jeg blir «bilsyk». Så jeg lå for det meste og følte meg kvalm og uggen. Etter 17 timer (!) var vi endelig fremme og kunne tilbringe 6 timer (!! haha) i København. Jeg hadde alt planlagt hva vi skulle gjøre på forhånd, men på veien til første punkt på listen fant vi ut at vi ville innom Rundetårn.

The trips over the water was really fun (not). After I got M.E. I get sick very easely, so the whole trip I felt nauseous. After 17 hours (!) we were finally there and ready to spend 6 hours (!! haha) in Copenhagen. I had planned everything we were going to do, but on our way to the first thing on the list we decided to visit the Round Tower first.

Mye fint å se på inni, og veldig fin utsikt fra toppen.

Lots of pretty stuff inside, with a nice view on top.

Untitled

Etterpå dro vi til Firefly, en helvegansk restaurant, for å spise frokost. Paul valgte seg en frokosttalerken, og jeg tok en baguett med artisjokk og aubergine. Veldig godt!

After that we went to Firefly, a fully vegan restaurant, to eat some breakfast. Paul went for a breakfast plate, and I got a baguett with artichoke and eggblant. Very tasty!

Etterpå besøkte vi torvhallene og kjøpte litt vegansk is!

Then we visited ‘Torvhallerne’ and bought some vegan ice cream!

Så var vi en rask tur innom Naturbageriet (hvor de hadde både veganske og glutenfrie ting) før vi besøkte den botaniske hagen. Det får dere se i del 2!

And then we visited a bakery with vegan and gluten free things before we went to the botanical gardens. That you will se in part 2!

• oh myyy the food looks sooo good! pretty pictures, makes me want to visit kbh again :)

• tine katrine

it was! you should check it out if you ever visit kbh again :)

• ååå den botaniske hagen i København er favoritten min (så langt), så jeg gleder meg!
    og ja, del gjerne flerer turer :) synes det er superkoselig å se på.

• For noen fine København-glimt! Gleder meg til fortsettelsen, og ser gjerne bilder fra alle turer! Reise er best <3

ingen protest <3

• Fine bilder! Og åh, neste gang jeg er i Køben må jeg dra dit og kjøpe is, den så utrolig god ut! Gleder meg til å se bilder av botanisk hage, for der har jeg aldri vært! :)

Den var veldig god! Han hadde en annen is som så supergod ut, nougatt eller noe sånt, men den var det selvfølgelig melk i…

• Får sykt lyst til å reise tilbake til København når jeg ser dette!
    Ja til tilbakeblikk på andre reiser også :D

• Så koselig! Med unntak av båtturen, kanskje ;) Men det ble jo veldig fine flyvende hår-bilder av det, sånn i det minste. Og ja, vil veldig gjerne se flere slike innlegg. Helt klart!

• Åh, byen ser så flott ut! Dit vil jeg dra! Og det høres kjempeflott ut med tilbakeblikk på fine reiser!

• Så fint, kjøbenhavn er så kos! Jeg gleder meg til jeg også kan ta danskebåten «alene»; bare ett år til nå:)

• tine katrine

Haha. Hm. Vet ikke om jeg strengt tatt var gammel nok når jeg tenker meg om…