parga, del to

skal jeg dømme etter kommentarene på det forrige parga-innlegget, så er dere ikke så interessert i å høre mer om hellas. mes jeg fortsetter uansett jeg! og den andre tingen vi gjorde, bortsett fra å være på stranda, var jo selvfølgelig å spise!

siden jeg angret sånn på at jeg ikke tok flere matbilder sist jeg var på tur (til london), så passet jeg på å ta bilde av alt denne gangen.

første middagen i parga var kinamat. blir aldri lei asiatisk mat, så spiste der 4 ganger i løpet av turen.

to av de gangene bestilte vi med maten hjem.

ellers gikk det for det meste i gresk og italiensk. denne restauranten hadde bra utsikt i tillegg til god mat. øl i et frossent glass, tomatballer og mbriami (husker ikke om navnet er riktig, men det er det nederste iallfall) til han, pizza uten ost, gresk salat og fersk appelsinjuice til meg.

frokost på et bakeri. omelett til han, og til meg: fruktsalat og en utrolig smaksløs ferskenjuice. tror de bare hadde tatt en fersken og vann i en blender…

en mektigere frokost. lemonade og pasta med grønnsaker til meg, iskaffe med iskrem og pasta med blåskjell til han.

en god middag. rar potetmos og fylte paprika til meg, rekesalat, pizza og kaffe på huset til han.

en veldig dårlig restaurant. dårlig mat og service, da de var veldig lite hjelpsomme når det kom til mat jeg kunne ha (i motsetning til alle de andre restaurantene. ble veldig overrasket over hvor bra vegetartilbud alle hadde, og at ingen foreslo fisk når vi spurte etter vegetarmat). hadde jeg ikke vært så sliten hadde vi nok reist oss og gått et annet sted. men når vi først satt der så…

vårruller (helt greie) og sopp og hvitløk som vi delte (burde vært godt, men vi viste ikke at det skulle være eddik i, så smakte bare surt og fælt), blekksprut til han og stekte grønnsaker til meg (det nederste. ser det ikke godt og spennende ut? … og det var det eneste de kunne lage til meg.)

etter den dårligste restauranten passer det bra å fortelle om den beste. måten vi fant frem dit var at vi var i en butikk for å kjøpe frimerker, hvor kassemannen ga oss smaksprøver på noe godteri-kake-ting og visitkort til restauranten. var vist datteren som eide den, og han skrøt veldig om hvor god maten var og at alt var veldig ferskt, fordi mannen hennes eide en går. så da måtte vi jo prøve det!

og jeg er veldig glad vi gjorde det. de hadde den beste servicen, det fineste interiøret…

…og den beste maten! vi delte på alt denne gangen, så: verden bestem pomfri (legg merke til hva den ligger oppi!), squashballer, en pastarett og en risrett.

og litt iskrem på huset!

vi var der den siste dagen, men hadde vi vist om den før hadde vi garantert dratt dit flere ganger.

litt godt mellom måltidene ble det også. på russeren iallefall!

også var vi på bar et par ganger. ene gangen på bursdagen min så jeg skulle få dessert: fruktsalat!

og andre gangen da russeren ikke ville tilbake til hotellet enda, så vi skulle bare dele en drink – det var uansett alt vi hadde råd til. men så skjedde det selvfølgelig noe forvirring i bestillingen, så vi fikk to drinker. dermed måtte jeg gå og ta ut penger, og siden det minste beløpet som gikk ann var 50 euro og vi skulle dra hjem neste dag, så måtte vi bestille enda flere drinker for å bruke opp pengene… godt var det, og litt usunn må man vel nesten være på ferie. ble straffet med mange kviser i ettertid da. ah, sukker <3

etter fem drinker fikk vi en på huset.

og så vi fikk to til sammen med regninga (som smakte helt grusomt).

ellers så spiste vi jo litt på hotellet også. blant annet trillingpeanøtter!

english:
the other thing we did in parga, besides staying on the beach, was eating! and since i regretted that i didn’t take more food-photos from my last trip (to london), i was carefull to take pictures of everything on this trip! we ate chinese food 4 times, and went to a bar where we ordered lots of drink so we got to use up our euros. the part marked with «» was the worst restaurant and the one marked with «+» was the best. ah, food…

• Full mat-og-drikke, dekning, jo! Imponerende! Mye av det ser skikkelig godt ut. Man må vel regne med en skuffelse eller to i løpet av en slik tur, men alt i alt virker dette bra! Nam!

• Åååh, så masse deilig mat! Jeg er alltid redd for å prøve nye ting når jeg er ute å reiser, men etter å ha sett disse bildene med så mye godt, tror jeg at jeg må bli flinkere allikevel, taha :P

• YOU’VE MADE ME SO HUNGRY!!!

• Wow, det såg veldig godt ut! Blir mett av å berre sjå på. Fine bilder :-D

• så mye god mat <3 <3 <3 NAM!

• Herregud nå ble jeg sulten! Dette var rett og slett et forferdelig innlegg å lese/se rett etter jobb.. Men jeg må si alt ser flott ut på bildene dine. Gleder meg til flere Parga innlegg(:

• Julie

Er vel spennende disse innleggene her vel! Dessuten er jo en blogg vell så mye din dagbok for å se tilbake til, som underholdning for oss lesere :)

• tinekatrine

akkurat, derfor fortsetter jeg uansett :)

• ååh, vil dit! og jeg liker hellas-innlegg, altså, er bare grusomt lat til å kommentere.

• sv; Ja, det kunne eg tenkje meg!

• idufasiodgusdifogudfio NAM !!! Så utrolig mye..fristende og fargerikt. Vegetarmat ser SÅ mye mer spennende ut enn annen, vanlig mat ! Hihi. Dette vekket kokken i meg…heheheh :D

• Bakerifrokost er kanskje noe av det koseligste med å være på ferie :-)
    Maten du fikk på den dårlige restauranten så svært lite spennende ut ja, men jeg vil jo si du har vært svært heldig ellers :-)

• Kinamat og thaimat er så utrolig gooodt!

• åh så fantastisk. mat er jo nesten det beste med ferie.